matra1Május utolsó napján került sor a sorozat utolsó, egyben legkomolyabb felkészítő túrájára, a "Mátra Extrémnek" becézett 140 km-es körre. Többszöri egyeztetés után és a reggeli esőzés miatt, végül csak kettesben indultunk útnak Gergővel, aki - bár már többször megkerülte egy nap alatt a Balatont - ilyen szintemelkedésű túrát még soha nem teljesített előtte.

Május 16-án 14 fős, iskolás csapattal indultunk a Balaton körüli kerékpártúrájára. A nyári csapatból Boldi, Gergő és Zoli vállalkozott az útra. Vágányzár miatt Lepsényből indult a túra, így először Balatonaligán mellett a magaspartról pillantottuk meg a tavat. Az ekkor még ködös, szürke időt csodálatos napsütés váltotta fel a délelőtt folyamán, s az ebédidő már Szántódon köszöntött ránk. 30 km vonatozás után Fonyódról folytatódott a túra (Gergő és Boldi tekertek). Balatonmáriafürdőn a bátrabbak megmártózhattak a tó kissé még hűvös vizében, a többiek pedig élvezték a napsütést. Átkeltünk a Zala-folyón, Keszthely következett, s este 7 órára sikerült elérni aznapi célunkat: Vonyarcvashegyet.

Egy finom vacsora és 7-8 óra alvás után szeles, de napos idő köszöntött ránk. Az első szakaszon keményen próbára tett minket a szembeszél. Szigliget, Badacsonytomaj s Révfülöp után Balatonakaliig jutottunk el ebédidőre, majd következett a túra legnagyobb kihívása: a tihanyi emelkedő. Itt már szinte zsebben érezhettük a túrát, hiszen csak le kellett gurulnunk a túra végcéljához, Balatonfüredre. Kellemesen elfáradva és megpirulva szálltunk vonatra ezután az izgalmas, emlékezetes és szép két nap után. Boldi összesen 185 km-t tekert a két nap során, Gergőnek sajnos ellopták Vonyarcon a bringáját, így ő csak az első nap 110 km-ét teljesítette.

bakony1Április  19-én megpróbáltuk összetrombitálni a csapat apraját-nagyját egy közös tekeréshez, de végül csak négyen indultunk útnak, ezen a szeles és hűvös áprilisi napon: Boldi, Krucs, Zoli és öccse Marci. Várpalotán a Lidl parkolójában nagyon szeles, és hűvös idő volt, már-már norvég körülmények uralkodtak. Egy "jó kis" szembeszeles tízessel kezdtünk, ráadásul végig felfelé. A Tési-fennsíkról legurulva a Római-fürdő vízesésnél gondolkodtunk, hogy jó ötlet volt-e elindulni. Újabb domb után Zirc következett, majd Borzavártól földúton gurultunk Porva-Csesznek vasútállomásig, melynek elején Krucs rögtön bemutatott egy kevésbé látványos, ám annál fájdalmasabb esést. Közben rázendített az eső, melyet az állomás eresze alatt vészeltünk át, s megcsodáltunk a nosztalgiavonatot, mely áthaladt az ország egyik legszebb vasútvonalán.

Április elején Dia, Zoli és Bimby egy hatnapos izraeli körtúrán vettek részt, ahol nagyon változatos terepen 616 kilométert hagytak maguk mögött. A túrával kapcsolatos részletek megtalálhatók a következő helyen: