Március 17-én kellemes, már-már későtavaszi időben vágtunk neki első közös kerékpártúránknak. A szombathelyi vasútállomáson találkoztam a reggeli vonattal Vasvárról érkező Tomival, Szita Lacival és Balázzsal. Hozzánk csatlakozott még Kriszti és Dia is, s így hatan vágtunk neki a Bucsun át a hegy felé vezető forgalmatlan mellékútnak. Kellemes hangulatban szeltük a kilométereket a verőfényes napsütésben, s a lassan húsz fok felé közelítő kellemes melegben. Bozsok után egy rövid földutas szakasz következett egy kicsiny hágóval, majd Velemben gyűjtöttünk erőt a hegy meghódításához. A reggeli után már-már jól estek az első szerpentinkanyarok, melyek segítségével egyre magasabban találtunk magunkat. A Szent Vid kápolnától pillantottunk le a kissé homályos Hegyaljára, majd a Hörmann-forrásnál pótoltuk a meleg miatt már jócskán megcsappant vízkészletünket. A túra legmagasabb pontja után legurultunk a Stájerházakig, majd a határmenti úton folytattunk erdei kalandozásunkat. Újabb emelkedő következett, ahol a közben kissé elfáradó lányok kicsit lemaradtak. A Hét-forrásnál újra hosszabb pihenőt iktattunk be. Itt nagyon sokan élvezték velünk együtt a kellemes napsütést és a hirtelen jött fantasztikus időt. Legurultunk Kőszegre, majd egy fagyi elfogyasztása után szembeszéllel vágtunk neki a Szombathelyig tartó sík, ám nem túl könnyű utolsó szakasznak. A városban elbúcsúztunk Diától és Krisztitől, majd Vasvár felé vettük az irányt. A folyamatosan tomboló déli szél jócskán kivett belőlünk így a 100. kilométer táján. Vasszécsényben tartottunk utolsó pihenőnket. Még elkísértem a vasváriakat Sorkifalud határáig, majd Sorokpolányon keresztül visszafordultam Szombathelyre. Már naplemente után értem vissza a városba.

Április elején Nagy Tomival és Horváth Krisztivel körbekarikáztuk Mallorca-szigetét. Az alábbiakban Tomi barátom élménybeszámolóját olvashatjátok

Pusi barátommal minden tavasszal egy kisebb kirándulást szervezünk valamely meleg mediterrán országba. Néha gyalogosan, néha kerékpárral. Így esett idén a választás Mallorcara.

A korábbi években Dia (Pusi felesége) jött velünk. aki idén a babák miatt nem tudott eljönni. Korábban már tettem ígéretet egy kedves barátomnak hogy egyszer elviszem magammal világot látni. Ő nem más mint Horváth Krisztina. Igazából mindenképpen el szerettem volna hívni, hisz láttam benne azt az "őrültséget" és erőt ami egy ilyen túrához kell. Eddig még nem vett részt velünk több napos túrán. A kerékpározással is csak most ismerkedik/ismerkedett csak meg komolyabban. Kisebb utakon már vett részt velünk, de ilyen nagyszabású és őrült tekerésben még nem volt része.

Április végén Tomival és Szita Lacival nyári melegben vágtunk neki Ausztriának. A hátszél gyorsan elrepített Kőszegig, majd a határ után hangulatos kerékpárúton folytattuk utunkat a Gyöngyös-patak völgyében Lékáig. 30 km után tartottunk egy rövid pihenőt, s egyben felkészültünk a ránk váró dombokra. Csodás zöld tavaszi tájék fogadott: hegyek között tágas szántókon kanyargott utunk egyre magasabban. A következő pihenőt Szakónak városában (Stadtschlaining) tartottuk, majd szembefordulva a széllel délkeletnek vettük az irányt. Rohoncig jópár dombot meg kellett másznunk, s mivel közben a hőmérséklet is lassan elérte a 30 fokot a híres-neves rohonci tó felé irányítottam a csapatot. Tomival csobbantunk egyet a hegyi tavacska "kellemesen" hűs vízében, majd Bozsok és Bucsu érintésével végig szembeszéllel jutottunk vissza Szombathelyre. Az ekkor már 100 km-es kört egy pizzával ünnepeltük meg, majd az esti órákban még elkisértem a fiúkat Sorokpolányig, s Sorkifalud, Vasszécseny érintésével száguldottam haza Szombathelyre a még mindig élénk szél kíséretében.

Az alábbiakban Feri beszámolóját olvashatjátok, aki megküzdött a forró és egyhangú nagy magyar Alföldünkkel:

Bajáig felfoghatatlanul brutális dél-keleti szélben tekertem a vasútállomásig, ahonnan egészen Kiskunfélegyházáig vonatoztam, majd elkezdtem a 4 naposra tervezett alföldi túrát. Errefelé feltűnően sok a bicikliút a városokban és nagyon sokan biciklivel közlekednek. A kora esti bogárinvázió után már vacsira nem is volt szükség, ígyhát Szentes után "eltemettem" magam holnapra egy temető mellett... Másnap reggel egy rendőrautó ébresztett, mert feljelentett egy helyi lakos azzal a váddal, hogy zavarom a halottakat. Miután jól kiröhögtük magunkat a rendőrökkel együtt, folytattam az utam a kegyetlen rossz, foltozott utakon. A végtelenül unalmas szakasz sem telt el esemény nélkül, amikor is 10 mp-ként pofándobtak egy marék homokkal, amik eredetileg kirajzó bogarak voltak... A gyér forgalomnak köszönhetően sokszor tudtam az út közepén haladni, mert egyébként máshol nem nagyon lehetett. Sziesztánál a szél annyira bedurvult, hogy majdnem felgyújtottam az erdőt. Utána elsődefekt, de a lyuk annyira kicsi, hogy nem találom. A vízem is épp kifogyott, körülöttem pedig sivatag. Táborhely egy tanya mögött. Éjjel kutya, tehén, birka, béka, fácán, fülemüle koncert, ahol az utóbbiak lealáztak mindenkit. Másnap Szarvas előtt kompozok és megkukkantom az Arborétumot, ahol gyönyörű képeket
készítek. A Himalaya túratáskámnak nagy sikere van, szinte mindenki megkérdezi, hogy jártam-e már ott?
Szarvason kavircolok még és a zaba közben a viharos szél 2x is rámborítja a kinyitott tejeszacskót, miközben egy fülemüle rezzenéstelenül végignézi a szerencsétlenkedésemet. Szarvas után érdekes falvakon haladok keresztül (Öcsöd, Nagytöke). Az egyre fokozódó melegben és szélben lassan kezdek szénné égni, ezért felhúzom a hosszúujjút. Ópusztaszeren kihagyom a Feszty-körképet, mert ennyi pénzért akár körbeutazhatnám az országot vonattal. Inkább elfogyasztom a babkonzervet, ami a napon és a táskámban szó szerint felforrt. Táborhely Kiskunmajsa közelében egy sivatagra ültetett búzamező sarkában...
A 4.-ik nap Kiskunhalastól vonatoztam Bonyhádig. Dióhéjban ennyi a 4 nap, ami alatt 4 alföldi megyét jártam meg és 391 kilométert sikerült magam mögött hagyni.

A képen a történelmi nagy Magyarország középpontja látható Szarvason (Feri bringájával).

Az útvonal

16 éves hagyomány már baráti körömben, hogy nyár elején kisebb-nagyobb csapattal körbetekerjük a Fertő-tavat. Az ötlet anno egy középiskolás szombathelyi srác fejéből pattant ki. Ekkor még nem létezett Balatoni bringakörút, így ha valaki kerékpárúton szeretett volna tavat kerülni, akkor csakis a Fertő-tó jöhetett szóba nála. Az első tíz évben szombathelyi barátaimmal szülővárosunkból indultunk útnak, s egy soproni görbe éjszaka után másnap vágtunk neki a tó megkerülésének. Az évek során annyi kalandban volt részünk, melyeknek történetét már nehéz számon tartani, de ha nagy ritkán összeülünk rendre felemlegetjük az itt megszerzett közös élményeket. Nem mentes a túrák története jó hangulatú tábortüzektől, kilátóban alvástól, hatalmas éjszakai fürdőzésektől, de jókora esésektől, leégésektől és a hőkimerülés tünetegyüttesének felismerésétől sem. A túrát azóta – ha nem is minden évben – igyekszem megszervezni. Persze azóta felnőtt ember lett belőlünk, már jócskán változott a társaság összetétele is, s bizony-bizony egyre több kifogást kell végighallgatnom, hogy ki miért nem ér rá pont ezen a hétvégén, de a Fertő-tó csodálatos tájéka még mindig el tud bűvölni. Érdekes ez, hiszen 16 év alatt annyi helyen megfordultam bringával, annyi szépet, érdekeset láttam már, de ha az ember visszatér gyermekkorának egy jellegzetes helyszínére az mégis mindig újra és újra el tudja varázsolni.