Már a 9. szakasz végén ízelítőt kaptunk a nagyváros hangulatából, ám maradt még idő, hogy megismerkedünk annak minden nevezetességével. Egy egész napunk lesz, hogy megismerjük ezt az élő legendát. Augusztus 24-én Ferivel közösen ünnepeljük születésnapunkat ebben a csodálatos városban!

Már a 9. szakasz végén ízelítőt kaptunk a nagyváros hangulatából, ám most a Belváros irányába vesszük az irányt és megismerkedünk annak minden nevezetességével. Egy egész napunk lesz, hogy megismerjük ezt az élő legendát.

Fischerman’s Wharf
Visszatérve a Golden Gate hídról az öböl mentén folytatjuk utunkat, kikötőkkel, parkokkal szegélyezve. A Fischerman’s Wharf San Francisco híres vendéglátó központja és halászkikötője. Éttermeiben a legkülönfélébb tengeri ételeket szolgálják fel, a finom tengeri halászlétól kezdve a rákkoktélon át a polip salátáig. A kikötőben megnézhetjük a több II. világháborús ütközetben résztvevő USS Pamapanito tengeralattjárót, és megnézhetjük a hajózás történetét bemutató, és különféle hajómodelleket kiállító San Francisco National MartimeMuseum-ot.

Innen indulnak át hajók az Alcatraz-hoz is. A 39-es dokk mellett található egy szép nagy akvárium, valamint itt tenyészik a híres oroszlánfóka kolónia .

Alcatraz-sziget

Az Alcatraz-sziget (elterjedt neve szerint „a Szikla”) egy kis sziget a San Francisco-öböl közepén. Először világítótorony, majd katonai erődítmény, később börtön volt, ma múzeum és 1986 óta nemzeti emlékhely.

Mai neve a környéket felfedező spanyol Juan Manuel de Ayala hajós által adott La Isla de los Alcatraces („A pelikánok szigete”) angolosodott formája.

A nagyközönség számára leginkább az 1934 és 1963 közt a szigeten működött maximális biztonságú börtönről nevezetes, aminek falai közt töltötte büntetését két világháború közti időszak nagy gengsztereinek „színe-java”, mint Al Capone vagy George R. Kelly. A sziget bár csak 1 km-re található a parttól, megszökni róla szinte lehetetlenség volt. A cellák nem közvetlenül a főfal mellett helyezkedtek el, így ha egy fegyenc valamilyen módon ki is tudott jutni a cellájából, még akkor is le kellett küzdenie a főépület falait, hogy a szabad ég alá jusson.

A börtön 29 éves működése alatt 14 szökési kísérlet történt, melyekben 36-an vettek részt, ebből 23-at elfogtak, 6-ot lelőttek, 2 pedig megfulladt. Valószínűleg az ismeretlen sorsú maradék 5 rab is hullámsírban végezte.

Egy legenda szerint a szigetet körülvevő öblöt benépesítő cápák miatt innen lehetetlen volt megszökni. De ez nem igaz: a Szikla környéki vizekben ugyanis csak közepes termetű, dögevő cápák élnek, amelyek nem veszélyesek emberre.Sokkal veszélyesebb az örvénylő, kiszámíthatatlan és hideg víz. Hivatalosan mindössze két ember ért partot: az egyik egy szállítóhajó fedélzetén, a másik pedig az öböl átúszása után, ám őket azonnal elfogták a hatóságok.

Power-Hyde sikló

A Fischerman’s Wharf mellől a Victorian Park-i végállomástól kapaszkodik fel ez a tradícionális jármű. Elhalad a Russian Hill toronyházai és palotái mellett, érinti a Lombard Street ívelt szakaszát (amit mindenképp ki kell próbálnunk), majd tovább halad a paloták hegye, a Nob Hill irányába.

Telegraph hill (84 m)

Egyike San Fransisco híres hegyeinek. (Originas Seven Hills). Tetején fehér színű kilátótorony található (Coit Tower).

North Beach

A város nyüzsgő olasz negyede North Beach szintén több érdekes látnivalóval szolgál, itt található San Francisco legrégebbi kávéháza, a Caffe Trieste, és híres éjszakai clubja a Condor Club, valamint a világ leggörbébb utcájának nevezett Lombard Street

China Town

San Francisco-ban található az USA egyik legnagyobb kínai negyede a Chinatown, ahol a legkülönfélébb kínai üzletek és éttermek találhatók. Itt érdemes megnézni a Chinese Historical Society-t, amely a kínai etnikum San Francisco életében játszott szerepét ismerteti, illetve egy érdekes kínai művészeti kiállítást is megtekinthetünk

Nob Hill

Ez is az Original Seven Hills egyike. Nob Hill, a belváros legmagasabb dombja, amelyet fényűző szállodákkal és szemetkápráztató villákkal építettek be, meredek utcáiról villamosok ereszkednek le a város mélyebben fekvő területeire. Itt áll San Francisco gyönyörű katedrálisa, a Grace Cathedral, ahol népszerű zenés szertartásokat tartanak.

Pénzügyi negyed (Financial District)

Három impozáns látnivalóval szolgál: az Embacadero Center, a Bank of America épülete és a Trans America Pyramid, mely 48 emeletével a város legmagasabb épülete.

Union Square

A várás főtere, szárnyas szobra George Dewey 1898-as tengeri győzelmét ünnepli a spanyolok felett. A tértől délre húzódik a Market Street, mely a város legforgalmasabb bevásárlóutcája.

Az estét már a reptér környékén töltjük, hiszen holnap reggel repülünk HAZA!!!

Augusztus 25-én helyi idő szerint 9:45-kor (magyar idő szerint 18:45-kor) indul első járatunk San Franciscoból Dallasba.

Innen 16:45-kor emelkedünk újra levegőbe (magyar idő szerint 23:45-kor) közvetlen Londonba közlekedő járattal. 9 óra 05 perces út után július 26-án reggel 7:50-kor (magyar idő szerint 8:50) érkezünk meg az angol főváros legnagyobb repterére, ahonnan 9:55-kor indul tovább járatunk, s helyi idő szerint 13:10-kor érkezünk meg Bécs-Schwechat reptérre. Az esti órákban már biztosan Magyarországon leszünk!

Köszönjük szépen a sok-sok biztatást és figyelmet minden kedves olvasónktól!

Liszt  Ferihegy – Heathrow – JFK – O’Hare – Barajas - Schwechat  - avagy már tudom, mit éreztél, Mr. Navorski!

Az óra hajnali 3-kor csörgött. Ez rossz, nagyon rossz. Egyrészt, mert 11-kor feküdtél le, másrészt meg minek? De azért muszáj volt egy kicsit szunyókálni, hogy kellő lendülettel kitekerhess Ferihegyre, ó, bocsánat!

Liszt Ferenc Repülőtérre. Hogy mi köze egy zeneszerzőnek egy reptérhez? Azt csak a névadók tudhatják. Legalább valami műszaki emberről nevezték volna el, de itt csak a Feri stimmel, aztán más sem.

Szóval eltekertünk a 30 fokos éjszakában – némi vonatozással – Ferihegyig. A nap már karcolta a horizontot, így épp ideje volt a biciklik gyors összerakásának. Leparkoltunk a terminál előtt, és végre ellenőrizhettem, ami egész úton birizgálta a fantáziámat: hogy elhoztam-e az útlevelemet? És Yes!!

Mivel éjjel tekertünk, felvettünk egy láthatósági mellényt is, hogy biztosan ne legyünk rovarok a szélvédőn. Abban szereltem, majd mentem kezet mosni, átöltözni. Közben megcsodáltam a 2-es terminált. 13 éve indultam innét el utoljára, szintén Amerikába, azóta csak az 1-est látogattuk. Külsőre semmi sem változott, viszont meglepett, hogy ezek a reptéri dolgozók milyen barátságosak, mindig köszöntek nekem, előre engedtek. A mámorom akkor múlt el, mikor egy utas is közeledni próbált, csak ő történetesen információt várt tőlem. Ja? Hát bocs, én nem itt dolgozok, és akkor a többi dolog is leesett. De legalább jót derültünk rajta.

London, Heathrow. Angliában már sok helyre érkeztünk (Luton, Stansted, Gatwick, más nagyvárosok reptereit ne is említsem) de a fő falat valahogy kimaradt. Hát most élvezhettük eleget. Cirka 4 órás várakozás, és már pattanhattunk fel is a New Yorkba tartó járatra. És hogy addig mit is csináltunk? Lássuk csak: sétáltunk, ettünk, ittunk, mosdóztunk, és főleg próbáltunk olyan ülőhelyeket keresni, ahol egy kicsit végig lehet feküdni, mert ez a karfás dolog nagyon idegesítő tud lenni ilyenkor. De szerencsére találtunk. Zolinak fájt a feje, így ő kezdett. Ha nincs más dolgom, szeretek masszírozni (ezt nem illik ellenem fordítani!), és szegény meggyötört halántékát dörzsölgettem 2 órán át. Akkor elfáradtam. Hiába, az alváshiány! Egy jó dolgot biztosan örököltem Apukámtól: bárhol, bármilyen helyzetben és pózban el tudok aludni. Na, ezt most itt kiválóan tudtam hasznosítani, félkönyökölve, ülve, lábat lógatva, de ment. Aztán végre elindulhattunk a becsekkoláshoz. Azért azt meg kell hagyni, a brittek értik a dolgukat! Azt utolsó 10 méteren háromszor ellenőriztek minket, sokaknak a táskáját is kipakoltatták. Ott egy szegény, fáradt csaj, miközben a cipőjét húzta vissza, mondta, hogy csak nézzenek bele a táskájába, de a nő ragaszkodott hozzá, hogy csak a csaj mutathatja azt meg neki, és persze önként! De legalább időben felszálltunk!Irány Amerika!