Kustán Klaudia kerékpártúrái

2017-ben az őszi szünetben Bimbó Laci régi túratársunk meghívott magához Bovecbe, ahol már három szezont húzott le vadvízi túravezetőként. Kipróbáltuk a raftintgot és a kanyoningot, majd október utolsó napján megmásztuk a Mangart 2679 méteres csúcsát. A csapat egyik felének elfogyott a szabija, ők visszatértek Magyarországra, mi hárman pedig megtoldottuk a programot egy rövidke három napos bringatúrával. Az eddigi gyakorlattól eltérően nem a Kvarner-öböl, vagy a Velebit volt a célpont, hanem a Trieszti-öblöt és az Isztria félsziget nyugati, szlovén városait és dombjait vettük célba.

Slovenia Italy horvát

2016 nyarán ismét komoly expedíciót terveztünk. Japán nevének puszta említése is ellentmondásos képzetek egész sorát idézi fel az emberben. Ősi szentélyek és hatalmas felhőkarcolók, kocka alakú autók és áramvonalas, villámgyors vonatok, kimonós gésák és öltönyös üzletemberek, nádtetős falvak és vibráló, neonfényben úszó városi dzsungelek. Hagyomány és modernitás furcsa egyvelege ez az ország, de éppen ettől felejthetetlen élmény. 35 nap és 3369 km élményei.

Japan zaszlo taiwan flag pole

2016 tavaszán feleségemmel és két ifjú titánnal indultunk el a márciusi hűvösből a Liguri-tenger csodálatos partvidékére, melynek bejárása már régóta a bakancslistámon volt. Nehezítésként az Appenninek tengerrel ellentétes oldaláról indultunk, így kétszer is át kellett kapaszkodtunk a hegység havas hágóin. A tenger partján viszont kellemes idő és csodálatos városok fogadtak minket. Levezetésként pedig egy nap alatt körbetekertük a Garda-tavat.

Italy

Még 2007-ben az északi sarkkörön túli nászútunk után elterveztük, hogy visszatérünk erre az egyedülálló vidékre, hiszen annyi csoda maradt még, amire nem volt időnk akkor. Valójában ezt az utat folytattuk dél felé, Tromsø városából végig a Lofot-szigeteken, az RV17-es óceánparti úton, majd Dél-Norvégia hegyes vidékein át a fővárosig, Oslo-ig. A három hetes út során Norvégia újabb és újabb arca tárult fel elénk, megismerkedtünk a csodálatos hegyekkel, gleccserekkel, ugyanakkor nem egyszer ízelítőt kaptunk a komor, barátságtalan, esős arcából is.

Norway

2015 tavaszán kalandvágyunk újabb - számunkra eddig ismeretlen - országba vitt. Izrael változatossága már az első naptól lenyűgözött. Tel Avivból, a Földközi-tenger partjáról az óramutató járásával megegyező irányban haladtunk eleinte virágillatú, mediterrán vidékeken, majd leereszkedtünk a Genezáret-tó zöldellő partjára, s innen már meg sem álltunk a Júdeai-sivatag legmélyebb pontján található Holt-tenger varázslatos vidékéig. Gazdagság és nyomor, nyüzsgő nagyvárosok és végtelen sivatagok: szinte minden megtalálható ebben a kicsiny országban.

izrael

Amerika az emberiség egyetemes nagy álmának része. S ezt elsősorban az Amerikai Egyesült Államok testesíti meg. A kontinens nagyságú ország a maga végtelen változatosságával az első ízben idelátogató utazó számára kihívást, az egész életüket itt élők számára pedig izgalmas lét állandó forrását jelenti. Az amerikaiak a teremtés elkényeztetett gyerekei. Megannyi gyönyörű táj, a természet gazdag változatossága jutott nekik. Égbe nyúló hatalmas hegységek, végtelen puszták, mély és sötét völgykanyonok és tengernyi tavak birodalma ez, melyek méretükkel és színpompájukkal egyaránt lenyűgöznek. De az amerikai stílusú civilizációtól, annak ujjongó életigenlésétől nem lehet túl sokáig függetlenedni. Minden nagy város a találkozás új meg új kalandját kínálja.

usa Canada

2012 októberében Tízfős csapat gyülekezett az idei év miden bizonnyal utolsó nagyobb lélegzetű kerékpártúrájára egy álmos, ködös későőszi estén, Vasváron. Egy hosszú, nehéz éjszaka után kellemes meleg napsütés köszöntött minket jó 400 kilométerrel odébb az Isztria-félszigeten Opatija üdülőváros környékén. Kerékpárra pattantunk, s nekiláttunk 4 napos túránk teljesítésének.

horvat

A Déli-Kárpátok kétezres vonulata már régóta birizgálja a fantáziámat. Ám mivel az ország nyugati felén nőttem fel, ha nagy hegyeket akartam látni, reflexből nyugatra tekingettem. Pedig a kétezres hágók kedvelői itt Közép-Európában nemcsak az Alpokban, hanem tőlünk keletre is találnak fogukra való útvonalakat. A méltán híres Transzfogarasi hágóút mellett pár éve új aszfaltburkolatot kapott egy nálunk kevésbé ismert, de még ennél is magasabb útvonal: a Transalpina. Hát mire várunk? Nézzük meg őket közelebbről!

Romania

2011 márciusára sikerült nagyon olcsó jegyeket szereznünk a Kanári-szigetekre. S ha már így alakult természetesen a bringázás sem maradhatott ki. Bérelt bringákkal indultunk neki a sziget körbekerekezésének. Kaptunk hideget-meleget egyaránt!

Spain

Lelkes csapat gyűlt körém 2010 nyarára tervezett egyhónapos, több mint 3000 kilométeres kerékpártúrára, melynek célja, hogy szülőhelyemről, Szombathelyről végig kerékpáron hódítsuk meg Európa legdélebbi pontját, mely a görögországi Krétától délre található Gavdosz-szigetén található. Sajnos a görög válság meghiúsította tervünket, de Krétát így is elértük és végigtekerhettünk csodálatos déli partvidékén. A hazaút során pedig még a Svájci-Alpokban is kerekeztünk egy keveset. Így összesen 3300 km-t tettünk meg 33 nap alatt.

Hungary Romania Yugoslavia Bulgaria Macedonia Greece Italy Switzerland

2009 nyarára újabb "őrültséget" sikerült megálmodnunk. A tavalyi rideg északi vidékeken megedződött csapatunk melegebb vidékre vágyott és új kihívásokat keresett magának. Így került képbe az eddig ismeretlen Portugália és Andalúzia varázslatos, hegyes vidéke és tengerpartjai. De ha már kontinensünk legdélibb vidékére vetődtünk, túl nagy volt a csábítás, s az ismeretlen vonzása, így bő egy hetet Marokkó félsivatagos és hegyes tájain kalandoztunk. Ez aztán kaland volt a javából!

Portugal Spain gibraltar Morocco

A 2008-as túraszezon szuperul kezdődött. Márciusban Diával egyhetes körtúrára indultunk, melynek célja: Ciprus felfedezése. Korábban még soha nem tekertem koratavasszal ilyen kellemes időjárású, mediterrán vidéken. Hatalmas élmény volt!

ausztria Cyprus

2007 augusztusában folytattuk a "fehér foltok" feltérképezését. Európa eddig számunkra ismeretlen vidékére, Montenegróba terveztünk egy körtúrát. Csapatunk új taggal egészült ki, megérkezett hozzánk Bimbó Laci. Egy csodaszép, ugyanakkor igencsak embert próbáló 10 napot töltöttük, miközben bejártuk a kicsiny ország megannyi csodás helyét.

horvát Bosnia herzegovina montenegro albania

2007 nyarára kiléptünk az eddig megszokott kereteink közül és egy teljesen szokatlan vidékre, a Skandináv-félsziget északi részére terveztünk egy három hetes kerékpártúrát. Végül csak újdonsült feleségem, Klaudia vállalkozott velem az utazásra. Annyira elbűvölt minket az északi vidék vadsága és szépsége, hogy egy sarkköri túlélőtúra helyett egy kellemes nászútról tértünk haza.

Sweden Norway finnország

2006 nyarán az ausztria körtúra mellé ismét bevállatunk egy három hetes turnét a tavalyi "Zü-Mi-Ni"-s csapatból Tomival és Diával, s a negyedikként hozzánk csatlakozó Lackóval. A tavalyihoz hasonlóan ismét a Svájci-Alpokból indultunk, most már négyen, majd a Pó-síkság és a Francia-Rivéra következett. Itt azonban nem ért véget az út. A Pireneusokon keresztül Andorrán át egészen Katalónia fővárosáig eltekertünk.

Switzerland Italy francia monaco andorra Spain

2005 nyarán az írországi tekerés mellé mégegy rövidebb túrát bevállaltunk. Bár nem volt olyan hosszú, de csodálatos helyeken vezetett. Életemben először ekkor keltem át át az Alpok kétezer méter feletti hágóján, majd az olasz alföld síksága után megpillanthattuk Francia Riviéra gyöngyszemeit: Monte Carlot, Mentont, Nizzát és Cannes-t. Kustán Klaudia, Nagy Tamás és Spanyó Andrea voltak társaim az alig ezer kilométeres úton.

Switzerland  Italy  francia  monaco

2004 nyarán akkori barátnőmmel, mostani feleségemmel, Kustán Klaudiával életünk első közös túrájára indultunk. Magyarországról indulva Velencén, Bolognán, Firenzén és Rómán át, egészen a Vezúvig és Capri-szigetéig tekertünk. Az itt eltöltött 26 nap rengeteg élménye máig is elkísér bennünket.